RSS
Facebook
Twitter

piątek, 8 marca 2013

Demencja - c.d.

Dziś dalszy ciąg życia z moją ukochaną mamą 
Następnym etapem choroby demencji starczej było zapominanie imion swoich dzieci oraz nie poznawanie ich. 
Podczas jej imienin - zapytała moją siostrę , kim jest ta pani siedząca obok niej. Chodziło o mnie - jej najmłodszą córkę. Gdy siostra powiedziała , że to ja - to nie chciała uwierzyć. Gdy podeszłam do niej i ją przytuliłam , powiedziała , że teraz poznaje mnie po głosie. Takie zdarzenia miały często miejsce. Wychodząc po zakupy z bratem - nie poznawała sąsiadów , ekspedientek w sklepach , w których kupowała od dwudziestu lat.
Demencja rozwijała się powoli , ale systematycznie.
Mama wykonywała codzienne obowiązki - sprzątanie , zmywanie , ale zapomniała , jak gotować .
Gotował brat.Jeszcze wtedy nie wiedzieliśmy , że rozwija się podstępna choroba - demencja.
Wszystkie te zaburzenia kładliśmy na karb wieku - mama miała już 80 lat.
Podczas wizyt lekarza pierwszego kontaktu mówiliśmy o tych zaburzeniach , ale nawet lekarz twierdził , że to związane z wiekiem.

Poznaj sekret jak żyć w zdrowiu i nie dopuścić do choroby? Dowiedz się jak zwalczyć choroby cywilizacyjne. http://bit.ly/YWckil

1 komentarz:

  1. z demencja mam styczność codziennie, babcia 93 lata: nie poznaje bliskich - to normalne, nie poznaje siebie w lustrze i mówi do niego jakby rozmawiała z obca osobą, a do mnie mówi po imieniu swojej siostry, która już nie żyje i cały czas mówi o swoich małych dzieciach, które zniknęły, a wieczorem jak się kładzie zawija kołdrę i myśli, że to jej dzieci śpią - nie życzę nikomu takiej starości, choroba nie wybiera

    OdpowiedzUsuń

  • Blogger news